وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

وکلای مردم؟؟؟؟؟؟؟

پرسش: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قاعدتاً وکیل مردم هستند یا خیر؟
پاسخ: قاعدتاً بله.

پرسش: یک وکیل در برابر موکل خود چه وظیفه ای دارد؟
پاسخ: موظف است خواسته های موکل خود را عیناً انجام دهد.

پرسش: آیا درباره سرعت اینترنت خانگی، مردم خواهان افزایش سرعت اینترنت از 128 کیلوبیت فعلی به سرعت های بالاتر هستند؟
پاسخ: بله. اکثر مردم از اینکه مخابرات به خانه هایشان سرعتی بالاتر از 128 کیلوبیت نمی دهد، ناراضی اند.

پرسش: با این اوصاف اگر طرح افزایش سرعت اینترنت خانگی در مجلس بررسی شود، وکلای مردم در راستای خواسته مردم، آیا باید به این طرح رای مثبت دهند؟
پاسخ: حتما این گونه است.

پرسش: دیدی اشتباه کردی؟! این طرح در کمیسیون صنایع مجلس بررسی شده و رای نیاورده است. یعنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشخیص داده اند موکلانشان که خواستار سرعت بالاتر اینترنت هستند، اشتباه می کنند و همین 128 کیلوبیت برایشان کافی است!

***
آدم واقعا می ماند چه بگوید؟! اگر نمایندگان مجلس، وکلای مردم هستند که باید خواسته های مردم را از دستگاه های حاکمیتی مانند مخابرات پیگیری کنند نه اینکه درست بر خلاف خواست اکثریت مردم رای دهند.

براستی کدام کاربر اینترنت در ایران است که با افزایش سرعت اینترنت مخالف باشد که نمایندگان مخالفت کرده اند؟

مجلسی ها به جای آنکه پیگیر حقوق مردم در خصوص مسایلی مانند کم فروشی ارائه دهندگان اینترنت، قطع و وصل ها و کندی های بی ضابطه و اعصاب خردکن و مشکلات زیرساخت باشند، رای می دهند که همین سرعت برای ملت کافی است و نکته جالب اینجاست که همین 128 کیلوبیت هم در اغلب موارد، غیرواقعی است و مردم برغم پرداخت پول برای 128 کیلوبیت عملا سرعت کمتری دریافت می کنند.

برای مقایسه سرعت اینترنت ایران با سایر کشورها، به ممالک پیشرفته مانند ژاپن و آلمان و استرالیا اشاره نمی کنیم. فقط به نمایندگان مجلس می گوییم کاری نکنید که مردم ایران در باب سرعت اینترنت هم حسرت کشورهایی مانند عراق و ترکیه و حاشیه خلیج فارس را بخورند!

نمایندگان مجلس ، وقت کردند با خود ، خدای خود و وجدان خود خلوتی کنند ؛ راه دوری نمی رود!



به نقل از اینده

دکترای ریاضی

یه آقایی که دکترای ریاضی محض داشته هر چی دنبال کار میگرده بهش کار نمیدن. بعد از کلی تلاش متوجه میشه شهرداری تعدادی رفتگر بی سواد استخدام میکنه. خلاصه خودشو معرفی میکنه و مشغول به کار میشه. بعد از ۲-۳ ماه میگن همه باید در کلاسهای نهضت شرکت کنید. این بنده خدا هم شرکت میکنه. یه روز دبیر محترم در کلاس چهارم ایشون رو میبره پای تخته تا مساحت یک متوازی الاضلاع رو حساب کنه. تو این فکر بوده که انتگرال بگیره یا نه که میبینه همه دارن داد میزنن: انتگرال بگیر…

نصایحی از زرتشت

آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر
قبل از جواب دادن فکر کن
هیچکس را تمسخر مکن
نه به راست و نه به دروغ قسم مخور
خود برای خود، زن انتخاب کن
به شرر و دشمنی کسی راضی مشو
تا حدی که می‌توانی، از مال خود داد و دهش نما
کسی را فریب مده تا دردمندنشوی
از هرکس و هرچیز مطمئن مباش
فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی
بیگناه باش تا بیم نداشته باشی
سپاس دار باش تا لایق نیکی باشی
با مردم یگانه باش تا محرم و مشهور شوی
راستگو باش تا استقامت داشته باشی
متواضع باش تا دوست بسیار داشته باشی
دوست بسیار داشته باش تا معروف باشی
معروف باش تا زندگانی به نیکی گذرانی
دوستدار دین باش تا پاک و راست گردی
مطابق وجدان خود رفتار کن که بهشتی شوی
سخی و جوانمرد باش تا آسمانی باشی
روح خود را به خشم و کین آلوده مساز
هرگز ترشرو و بدخو مباش
در انجمن نزد مرد نادان منشین که تو را نادان ندانند

چرا نمی‌توانید برنامه‌ریزی کنید؟


چرا نمی‌توانید برنامه‌ریزی کنید؟

تا به حال چند بار برای خودتان برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ چند بار کاری را شروع کرده، اما به اتمام نرسانده‌اید؟ چند بار تصمیم گرفته‌اید که یادگیری زبان انگلیسی، کلاس موسیقی و ورزش و... را به طور جدی شروع کنید، اما بعد از مدتی بی‌تفاوت شده‌اید و آنها را رها کرده‌اید؟!
اگر شما هم از این دسته افراد هستید، بهتر است به جای برنامه‌ریزی، بنشینید و فکر کنید که چرا برنامه‌هایتان عملی نمی‌شود؟ این که هر روز قصد انجام کار بزرگی را دارید یا هر روز یک ایده و فکر جدید دارید، برای شما امتیازی محسوب نمی‌شود؛ مهم این است که دست به کار شوید و ایده‌هایتان را عملی کنید. مطالعه نکات و اصول زیر به شما در عملی کردن برنامه‌هایتان یاری خواهد کرد:
 
مهم‌ترین اصل روشن بودن هدف است. دلیل این که چرا بعضی از مردم در انجام کارهایشان موفقند، این است که هدف‌ها و برنامه‌های کاملا روشنی دارند و از آنها فاصله نمی‌گیرند. در واقع هر چه برایتان روشن‌تر باشد که چه می‌خواهید، موفقیت بیشتری نصیبتان می‌شود.

 
افکار و برنامه‌هایتان را روی کاغذ بیاوری.. انسان‌های موفق قبل از این که دست به اقدامی بزنند، روی کاغذ فکر می‌کنند. باید زمانی را برای نوشتن برنامه موفقیت و اهدافتان روی کاغذ اختصاص دهید. فقط 3 درصد از افراد این کار را می‌کنند. این که آنها موفق می‌شوند اتفاقی نیست، بلکه با طراحی به آن می‌رسند. وقتی اهدافتان را می‌نویسید، آن را شفاف و قابل لمس می‌کنید، با این کار چیزی خلق می‌کنید که قابل لمس و دیدن است. به بیانی دیگر، هدفی که روی کاغذ نیامده، فقط یک آرزو یا رویاست و هیچ انرژی‌ای در پشت آن نیست.

 
برای اهداف و برنامه‌هایتان مهلت تعیین کنید. برای یک هدف یا تصمیم بدون مهلت مشخص هیچ فوریتی وجود ندارد. شما مجبورید برای به انجام رسانیدن اهدافتان در یک چارچوب زمانی مطمئن دست به یک تلاش فکری بزنید. بدون داشتن یک چارچوب زمانی شما هدفی ندارید، بلکه فقط آرزو خواهید داشت.
 
چند کار را با هم شروع نکنید. ممکن است شما بعد از خواندن یک کتاب یا مقاله و دیدن یک فیلم، انرژی زیادی برای برنامه‌ریزی داشته باشید، اما توجه کنید که گنجاندن کارهای متعدد و سنگین خارج از توان‌تان، خصوصا برای شروع کار، شما را دچار سرخوردگی خواهد کرد.

 
زنجیرها را پاره کنید. عادت‌ها و بهانه‌ها زنجیرهایی هستند که مانع عملی شدن برنامه‌هایتان می‌شوند.

 
اگر شما به تنبلی عادت کرده‌اید، بیماری خاصی ندارید،‌ فقط یک الگوی ذهنی را مرتبا تکرار می‌کنید. برای برطرف کردن عادت کافی است این الگو را به هم بزنید و افکارتان را عوض کنید. شما همیشه می‌توانید برای تاخیرها بهانه‌ای بیاورید. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. کلید شروع کار،‌ در حرکت امروز است.
 
منبع:jamejamonline.ir


ثروتمند‏ترین فرد جهان


در حال حاضر ثروتمندترین و پول‏دارترین فرد در جهان کارلوس اسلیم حلو ( Carlos Slim Helú ) از مکزیک می باشد.

کارلوس اسلیم حلو :: Carlos Slim Helú

کارلوس اسلیم حلو :: Carlos Slim Helú

ثروت وی هم اکنون ۵۳٫۵ میلیارد دلار می باشد.اسلیم نقش عمده‌ای در صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد. او شرکتهای Teléfonos de México ٬ Telcel و América Móvil را اداره می‌کند.
وی زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۴۰ در مکزیکو سیتی می باشد.