شاهکار

بلوتوث چیست ؟

بلوتوث در ابتدا توسط شرکت مخابراتی سوئدی اریکسون به عنوان یک فن آوری بیسیم کم مصرف برای برد های کوتاه که می توانست برای ایجاد شبکه های بیسیم شخصی مورد استفاده قرار گیرد ارائه شد و به سرعت مورد تأیید و استفاده دیگر شرکت ها قرار گرفت . به عبارت دیگر تکنولوژی بلوتوث با استفاده از تراشه های رادیویی که در دستگاه های الکترونیکی کارگذاشته شده اند می تواند اقدام به تبادل اطلاعات با دستگاهای دیگری که از همان فرکانس رادیویی استفاده می کنند بپردازد بنابر این تمامی دستگاه های الکترونیکی دارای این فن آوری را مانند تلفن های همراه ، لپ تاپ ، دوربین های دیجیتال ، پرینتر ، تجهیزات صوتی ، و غیره را می توان بدون استفاده از کابل به یکدیگر متصل کرد . نام بلوتوث از یک پادشاه وایکینگ دانمارک در قرن ۱۰ به نام هارالد Blatand گرفته شده است که ترجمه آن در اینگلیسی به صورت بلوتوث است . شرح مختصری از فناوری بلوتوث شبکه بلوتوث از فرکانس رادیویی ۲٫۴۵ گیگاهرتز استفاده می کند که یک فرکانس آزاد است و توسط اجاقهای مایکروویو ، تلفنهای بیسیم و شبکه های Wi – Fi هم مورد استفاده قرار می گیرد . اما یکی از توانایی های بلوتوث اجتناب از تداخل سیگنالهای رادیویی بلوتوث با دیگر فرکانسها در هنگام انتقال داده هاست . برد دستگاه های بلوتوث معمولا ۳۲ فوت یا به عبارتی ۱۰ متر است و سرعت انتقال در حدود ۳۰۰ کیلوبیت بر ثانیه است .(باوجود این برد دستگاه های بلوتوث بسته به قدرت آن می تواند از یک متر تا ۱۰۰ متر باشد ) همچنین امواج بلوتوث توانایی عبور از دیوار را نیز دارد . به همین دلیل بلوتوث به یکی از راه های کارامد برای اتصال دستگاه های مختلف به هم دیگر بدون استفاده از سیم بدل شده است . از دیگر مزایای این تکنولوژی می توان به کم هزینه بودن ، استفاده کم از انرژی ، پیچیدگی کم قدرت زیاد آن اشاره کرد . شبکه های بلوتوث به راحتی می توانند دستگاه هایی را که دارای بلوتوث می باشند و در محدوده آنها قرار دارند را تشخیص داده و به صورت خودکار با آنها ارتباط بر قرار کنند . با استفاده از بلوتوث می توان شبکه ای ایجاد کرد که تعدادی دستگاه که در یک اتاق و در فاصله کمتر از ۱۰ متر وجود دارند را به هم متصل کرد اما یک دستگاه بلوتوث در انتهای اتاق می تواند با دستگاه دیگری در اتاق مجاور ارتباط برقرار کند و به این ترتیب می توان شبکه ای را با آن به وجود آورد که گسترشی بسیار بیشتر از ۱۰ متر داشته باشد . پیش بینی می شود در فناوری بلوتوث در نسل های بعدی دارای فضای تحت پوشش بسیار بزرگتر و همچنین سرعت بالاتری در انتقال داده داشته باشند به توری که بتوان صدا و تصویر را با کیفیت بالا از طریق بلوتوث برای دستگاه های چند رسانه ای و تلویزیون ها ارسال کرد .

کلاس شیمی

روز اول در كلاس حاضر شدم

چون به زور تركه ها وارد شدم

از براي جيم زدن راهي نبود

تازه ناظم در حياط آماده بود

ميز آخر منزل مقصود من

ترم آخر مي شود معبود من

تا معلم شيمي آمد در كلاس

گويي در كلـّم زدن تير خلاص

بي سلام آغاز كرد آن دل نسوز

حرف زد بي مكث تا پايان روز

گفت وگفت وگفت وگفت وگفت وگفت

ناقلا اسم خودش آخر نگفت

گفت از غلظت ، رساندش تا فنول

ما از اين فرمول ها گشتيم خُـل

لرز كرد رازي درون قبر خويش

داد زد بش كن دگر تو جان ريش

چون كه واندر والس هم آهي كشيد

دالتون اندر قبر فريادي كشيد

عاقبت آن لحظه ي زيبا رسيد

زنگ خورد و گوشمان درجا شنيد

ما كه از فرمول ها آسي شديم

جملگي مان بر زمين جاري شديم

اين ركوردي بود در دنياي علم

كاش حالا مي رسيد پايان ترم

تعادل اسید و باز در بدن

غذایی که ما مصرف می کـنیم با اکسیژن ترکیب گردیده و انـرژی تـولید میـکند امـا پـس ازسوختن، غذا تبدیل به یک پسـماند اسیدی شده و وارد جریان خون میگردد. این مواد زائد از طریق تعریق و ادرار دفع می گردند اما همیشه بدن قادر نیست تا با این افزایش اسیدیته مقابله کند. این مواد زائد اسیـدی غالبا از اسیـدهـای چـرب، کـلستــرول، اسید اوریـک، سـنگهای کلیه، فسفاتها و سولفاتها تشکیل یافته اند. تجمع این مواد زائد در بافتهای بدن روند پیری را سرعت میبخشند.

علت کلسترول بالا کم تحرکی و مصرف نان و پاستای بیش از حد-علت اسید اوریک مصرف گوشت-علت اسید فسفریک مصرف برنج، برخی غلات و نوشابه های گازدارو منشاء اسید سولفوریک مصرف زرده تخم مرغ میباشد. اسید فسفریک و اسید سولفوریک برای بدن سمی میباشند و میبایست توسط مواد معدنی خنثی گردند تا به بدن آسیب نرسانند. کلا بدن برای متعادل نگه داشتن سطح PH خون یا مواد اسیدی را در بافتهای بدن رسوب میدهد که با تداوم این روند اسیدیته اینگونه بافتها افزایش یافته و نهایتا به مرگ سلولها و سرطانی شدن آنها می انجامد و یا به کمک مواد معدنی و قلیایی ارگانها و استخوانها آنها را خنثی میسازد. کلسیم، منیزیوم، سدیم و پتاسیم از مهمترین مواد معدنی قلیایی میباشند که بدن برای خنثی کردن مواد اسیدی از آنها استفاده میکند. در واقع با ترکیب اسید و باز یک نمک خنثی تشکیل شده و از کلیه ها دفع میگردد. بدن برای خنثی سازی مواد اسیدی از کلسیم استخوانها برداشت میکند که نهایتا به پوکی استخوان منجر خواهد شد.

درجه PH از 0 تا 14 متغیر میباشد. اعداد بالای 7 قلیایی (باز) و اعداد پایین 7 اسیدی محسوب میگردند.PH 7 نیز خنثی نامیده میشود. خون، لنف و مایع مغزی-نخاعی در بدن به گونه ای طراحی گردیده اند که در محیطی اندکی قلیایی (بازی) میبایست بسر ببرند. نسبت ایده آل اسید به باز در خون میبایست 20:80 باشد.PH طبیعی خون نیز 7.4 میباشد.

اسیدی شدن PH خون علل گوناگونی دارد:

1- استرس هیجانی. استرس و تنش اسیدیته خون را افزایش میدهد.

2- رژیم غذایی اسیدی کننده خون.

3-تجمع مواد سمی.

4-واکنش سیستم ایمنی بدن.

بدن برای جبران PH اسیدی از املاح معدنی قلیایی استفده میکند. چنانچه رژیم غذایی حاوی مواد معدنی کافی برای جبران نباشد، همانطور که توضیح داده شد تجمع اسید در سلولهای بدن و یا آزادسازی مواد معدنی استخوانها را در پی خواهد داشت. جالب است بدانید که PH 6.9 خون میتواند منجر به مرگ انسان گردد. هنگامی که اسیدیته خون و مایعات بدن از حد معمول افزایش می یابند مشکلات بسیاری را در بلند مدت برای فرد پدید می آورد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1- پیری زود رس.

2-آسیب به سیستم قلبی-عروقی-افزایش تصلب شرایین.

3- افزایش وزن، چاقی و دیابت.

4-سنگ کلیه و نارساییهای کلیوی و مثانه ای.

5-کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن.

6-افزایش آسیبهای رادیکالهای آزاد خون.

7-پوکی استخوان.

8- درد مفاصل، آرتروز، درد عضلات و تجمع اسید لاکتیک.

9-خستگی مزمن-سردرد-سر گیجه-ترش کردن(رفلکس معده)-گاستریت معده-کاهش انرژی.

10-افزایش ترشحات مخاطی.

11-افزایش تنش واسترس-بی خوابی.

12-خشکی پوست ومو-ناخنهای شکننده.

13-افزایش بروز سرطان.

14-کاهش توانایی بدن در جذب مواد معدنی و دیگر مواد مغذی.

البته بیش از حد قلیایی شدن خون نیز برای بدن مضر میباشد و باید سعی شود تا تعادل اسید و باز بدن با مصرف رژیم غذایی مطلوب حفظ گردد. از آنجایی که بدن در محیط اندکی قلیایی تر بهترین کارایی را داراست بنابراین باید بیشتر از غذاهایی که پس از گوارش یافتن تولید باز میکنند استفاده شود. میزان اسیدی و قلیایی بودن مواد غذایی پس از گوارش آنها تغییر می یابد. مثلا پرتغال که یک میوه بسیار اسیدی ست پس از متابولیزه شدن ادرار را قلیایی میکند.

مواد غذایی که پس از مصرف بدن را اسیدی میکنند (20 تا 40 درصد رژیم غذایی را باید شامل گردد):

شیرین کننده های مصنوعی-گوشت-نوشابه های گازدار-غلات و حبوبات فاقد سبوس-شکلات-سیگار-قهوه-داروها-ماهی-مربا-ژله ها-پاستا-شیرینی و کیک-نمک-شکر سفید-چای سیاه-سرکه سفید-شیر-تخم مرغ-لبنیات (به غیر از ماست)-ذرت-عدس-زیتون-زغال اخته-آلو-بستنی-سوسیس و کالباس-آسپرین-غذاهای سرخ کرده-آجیل-آب میوه های غیر طبیعی (موجود در سوپر مارکتها)-روغنها(بویژه زیتون)-خردل-ترشی ها.

مواد غذایی که پس از مصرف بدن را قلیایی میکنند (60 تا 80 درصد رژیم غذایی را باید شامل گردد):

تمام میوه ها به غیر از آلو-تمام سبزیجات-جوانه ها-ادویه جات-نخود فرنگی-لوبیا-آجیل(بادام)-ماست-سینه مرغ-تخم مرغ پخته-عسل.

*با خیساندن آجیلها (مغزها) درون ظرف آب به مدت چند ساعت میتوانید از خاصیت تولید اسید این مواد غذایی بکاهید.

*با طولانی کردن مدت جویدن غلات میتوانید از خاصیت اسید سازی آنها بکاهید. (هر لقمه را 40 بار بجوید).

تعریف شاخه های مختلف شیمی

تعریف شاخه های مختلف شیمی:
شیمی فیزیک: تلاش مذبوحانه برای به کار بردن عبارت y=mx+b در مورد هر پدیده ای در جهان

شیمی آلی: تلاش برای تبدیل ترکیبات بدبو به مقاله های تروتمیز در مجله ها

شیمی معدنی: تلاش برای مفید نشون دادن چیزهایی که بعد از استفاده ی شیمی دانان آلی و تجزیه از جدول تناوبی باقی می مونه

مهندسی شیمی: تلاش برای پول درآوردن از کارهایی که شیمی دانان آلی، معدنی و تجزیه صرفا برای تفریح انجام میدن.

شيمي آلي

فردریش وهلر 1835: امروز شیمی آلی مرا دیوانه می‌سازد. به نظر من شيمي آلي به جنگل مناطق حاره دوران گذشته زمین شناسی شباهت دارد. یک جنگل وحشتناک بی‌انتها که راه خروجی برای آن وجود ندارد!

جايزه نوبل شيمي 2010

جايزه نوبل شيمي 2010


«اي ايچي نگيشي» (Ei-ichi Negishi)، «ريچارد هك» (Richard F. Heck) و «آكيرا سوزوكي»(Akira Suzuki) به دليل ابداع روش جديد و موثرتر براي اتصال اتم‌هاي كربن به يكديگر و ساخت كمپلكس‌هاي ملكولي كه در پزشكي، الكترونيك و ساير جنبه‌هاي زندگي روزمره انسان كاربرد دارند مشتركا جايزه نوبل شيمي 2010 را برنده شدند.

طبق تصميم کميته جوايز نوبل، جايزه 1.4 ميليون دلاري نوبل شيمي به‌ طور مساوي بين اين سه دانشمند تقسيم خواهد شد.

هك 79 ساله، استاد دانشگاه دلور آمريكا، نگيشي، شيميدان 75 ساله ژاپني، استاد دانشگاه پوردو در اينديانا آمريكا و سوزوكي 80 ساله استاد شيمي دانشگاه هوكايدو ژاپن است.

تحقيقات اين سه دانشمند در زمينه واكنشي شيميايي موسوم به واكنش سوزوكي يا جفت شدگي عرضي (صليبي(  كاتاليز شده با پالاديم (palladium-catalyzed cross coupling) است كه در سنتز تركيبات آلي كاربرد دارد.

مزيت روش کراس‌کاپلينگ با کاتاليست پالاديوم در پيوند اتم‌هاي کربن دقت بسيار بالاي روش و عدم ايجاد انبوهي از تركيبات ناخواسته است كه مشكل جدي روش‌هاي پيشين بود.

 در اين روش که از سه واکنش که به ‌ترتيب به نام هک، نگيشي و سوزوکي مشهور شده‌اند تشکيل شده، اتم‌هاي کربن روي يک اتم پالاديوم كه به عنوان كاتاليزور عمل مي‌كند به يكديگر متصل مي‌شوند.

جایزه نوبل چگونه شکل گرفت؟


آلفرد نوبل از جمله افراد معدودی بود که این شانس را داشت تا قبل از مردن، آگهی وفاتش را بخواند و سرنوشت خود را تغيير دهد!
زمانی که برادرش لودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف (مخترع دینامیت) مرده است!

آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن آگهی صفحه اول، میخکوب شد: "آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آور ترین سلاح بشری مرد!"


آلفرد، خیلی ناراحت شد. با خود فکر کرد: آیا خوب است که من را پس از مرگ این گونه بشناسند؟


سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های بسیاری را خط زد و اصلاح کرد. وپیشنهاد کرد ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های صلح آمیز شود.


امروزه نوبل را نه به نام دینامیت، بلکه به نام مبدع جایزه صلح نوبل،


جایزه‌های فیزیک و شیمی نوبل و ... می‌شناسیم.. او امروز، هویت دیگری دارد.


یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است!

نكته های براي داشتن يك زندگي متفاوت

1- روزانه 10 تا 30 دقيقه به قدم زدن بپردازيد، و در اين حين لبخند بزنيد. اين برترين داروي ضد افسردگي ست.


2- حداقل 10 دقيقه در روز با خود خلوت كنيد، در صورت نياز از قفل در غافل نشويد..


3- با استفاده از ويدئو برنامه هاي تلويزيوني آخر شب و مورد علاقه تان را ضبط كنيد، و خواب بيشتري كنيد.


4- صبحها كه از خواب بيدار مي شويد اين جمله را كامل و تكرار كنيد: « امروز قصد دارم....»


5- با سه E زندگي كنيد؛ Energy (انرژي)، Enthusiasm (شوق)، Empathy (فهم و همدلي با ديگران)، و همينطور با سه F يعني Faith (ايمان)، Family (خانواده) و Friends (دوستان).

6- امسال بيشتز از سال پيش به تماشاي فيلمهاي عمومي (مناسب براي تمام سنين)، بازي با دوستان و خواندن كتاب بپردازيد.


7- زماني را به مراقبه و نيايش اختصاص دهيد. اينها سوخت روزانه براي انجام زندگي پر مشغله مان را فراهم مي كنند.

8- با افراد بالاي 70 و زير 6 سال اوقات بيشتري صرف كنيد.


9- وقت بيداري بيشتر رويا ببينيد. 

10- از غذاهايي كه از گياهان و درختان بار مي آيند بيشتر مصرف كنيد، و ازآنها كه در كارخانه ها توليد مي شوند كمتر.


11- مقداري چاي سبز و مقادير بسيار فراوان تري آب بنوشيد. ايدا اريزا (نوعي زغال اخته آبي رنگ)، غذاهاي دريائي، گل كلم، بادام و گردو و خشكبار مصرف كنيد.


12- تلاش كنيد هر روز حداقل سه نفر را به لبخند واداريد.

13- از خانه گرفته تا داخل ماشين و روي ميز كار همه را مرتب و تميز كنيد، بگذاريد انرژي تازه اي وارد زندگيتان شود.


14- انرژي پرارزشتان را بر سر شايعه سازي، هيولاهاي انرژي خوار، مسائل مربوط به گذشته، افكار منفي و يا آنچه بدان كنترل نداريد هدر ندهيد. در عوض انرژيتان را صرف همين لحظه مثبت اكنون كنيد.
15- اين را فهم كنيد كه زندگي يك مدرسه است و شما اينجائيد تا بياموزيد، تا همه امتحانهايتان را بگذرانيد. مشكلات تنها بخشي از اين دوره آموزشي اند كه درست مثل كلاس درس جبر مي آيند و مي روند، منتها درسهائي كه از اين كلاس فراگرفته مي شود عمري با شما باقي خواهد ماند.

16- صبحانه تان را چون يك شاه، ناهارتان را چون يك شاهزاده و شام تان را چون بچه دانشگاهي اي بخوريد كه كارت اعتباريش ته كشيده باشد.


17- بيشتر لبخند بزنيد و بيشتر بخنديد. اين هيولاهاي انرژي خوار را ازتان دور نگه خواهد داشت.



18- زندگي چندان عادلانه به نظر نمي رسد، با اين حال زيباست.


19- زندگي كوتاه تر از آنيست كه وقتمان را صرف تنفر از ديگران كنيم.

20- خودتان را خيلي جدي نگيريد، ديگران هم اينكار را در مورد شما نمي كنند.


21- مجبور نيستيد همه بحث ها و منازعات را به نفع خود تمام كنيد. با مخالفتها موافقت كنيد.

22- با گذشته تان از در سازش در آئيد، آنوقت ديگر اكنونتان را خراب نخواهيد كرد.


23- زندگي تان را با زندگي ديگران مقايسه نكنيد. شما از موضوع و هدف اين سفر آنها هيچ نمي دانيد.

24- از شمع هايتان استفاده كنيد، خوشگل ترين ملافه تان را كنار نگذاريد، براي روز مبادا و يا روزي خاص نگه شان نداريد، امروز همان روز بخصوص است.


25- جز شما كس ديگري مسئول خوشبختي تان نيست.


26- همه باصطلاح بدبختيها را با اين جمله قالب دهيد: «آيا تا پنج سال آينده، هيچ اهميتي خواهند داشت؟»


27- همه را به خاطر هر چيز و همه چيز ببخشيد.


28- افكار مردم در مورد شما، هيچ ربطي به شما ندارند.

29- زمان حلال همه مشكلات است. به همه چيز زمان دهيد، زمان.


30- يك موقعيت هر چقدر خوب يا بد، بالاخره تغيير مي كند.


31- زمان بيماري، اين شغل نيست كه به دردتان مي رسد، دوستانتان هستند. با آنها در تماس باشيد.


32- از شر هر آنچه سودمند، زيبا و شادي بخش نيست، خلاص شويد.


33- حسادت هدر دادن وقت است. شما الان به همه آنچه نياز داريد رسيده ايد.


  34- بهترينها هنوز در راه اند.


35- هر حسي كه مي خواهيد داشته باشيد، بلند شويد، شيك كنيد و بزنيد بيرون.


36- كار درست را انجام دهيد!

37- گاه با خانواده در تماس باشيد.

38- شبها قبل از خواب اين جمله را كامل و تكرار كنيد: «به خاطر... ممنونم.» «امروز به ... دست يافتم.»

39- يادتان باشد، بركتهاي زندگي آنقدر هست كه استرس و نگراني را بدان راهي نباشد.

40- از سفر لذت ببر. يادت باشد كه اين ديزني ورلد Disney World نيست و تو هم در پي يك گشت و گذار كوتاه نيستي. بهترين استفاده را از آن كنيد و از سفرتان لذت ببريد.

 

داستان مدیر و منشی

مدیر به منشی میگه برای یه هفته باید بریم مسافرت کارهات رو روبراه کن
منشی زنگ میزنه به شوهرش میگه: من باید با رئیسم برم سفر کاری, کارهات رو روبراه کن
شوهره زنگ میزنه به دوست دخترش, میگه: زنم یه هفته میره ماموریت کارهات رو روبراه کن
معشوقه هم که تدریس خصوصی میکرده به شاگرد کوچولوش زنگ میزنه میگه: من تمام هفته مشغولم نمیتونم بیام
پسره زنگ میزه به پدر بزرگش میگه: معلمم یه هفته کامل نمیاد, بیا هر روز بزنیم بیرون و هوایی عوض کنیم
پدر بزرگ که اتفاقا همون مدیر شرکت هست به منشی زنگ میزنه میگه مسافرت رو لغو کن من با نوه ام سرم بنده
منشی زنگ میزنه به شوهرش و میگه: ماموریت کنسل شد من دارم میام خونه
شوهر زنگ میزنه به معشوقه اش میگه: زنم مسافرتش لغو شد نیا که متاسفانه نمیتونم ببینمت
معشوقه زنگ میزنه به شاگردش میگه: کارم عقب افتاد و این هفته بیکارم پس دارم میام که بریم سر درس و مشق
پسر زنگ میزنه به پدر بزرگش و میگه: راحت باش برو مسافرت, معلمم برنامه اش عوض شد و میاد
مدیر هم دوباره گوشی رو ور میداره و زنگ میزنه به منشی و میگه برنامه عوض شد حاضر شو که بریم مسافرت...

 less10.mihanblog.com منبع 

...... آموخته ام

آموخته ام ...... بهترين كلاس درس دنيا كلاسي است كه زير پاي پير ترين فرد دنياست .
آ‌موخته ام ...... وقتي كه عاشق هستيد عشق شما در ظاهر نيز نمايان مي شود.
آموخته ام ...... تنها كسي كه مرا در زندگي شاد مي كند كسي است كه به من مي گويد : تومرا . شاد كردي .

آموخته ام ...... داشتن كودكي كه در آغوش شما به خواب رفته زيباترين حسي است كه در دنيا وجود دارد .

آموخته ام ...... كه هرگز نبايد به هديه اي از طرف كودكي ( نه ) گفت .
آموخته ام ...... كه هميشه براي كسي كه به هيچ عنوان قادر به كمك كردنش نيستم دعا كنم .
آموخته ام ...... كه مهم نيست كه زندگي تا چه حد از شما جدي بودن را انتظار دارد ،‌ همه ما احتياج به دوستي داريم كه لحظه اي با وي به دور از جدي بودن باشيم .


آموخته ام ...... كه زندگي مثل يك دستمال لوله اي است هر چه به انتهايش نزديكتر مي شويم سريعتر حركت مي كند .
آموخته ام ...... كه پول شخصيت نمي خرد .
آموخته ام ...... كه تنها اتفاقات كوچك روزانه است كه زندگي را تماشايي مي كند

آموخته ام ...... كه چشم پوشي از حقايق آنها را تغيير نمي دهد .
آموخته ام ...... كه اين عشق است كه زخمها را شفا مي دهد نه زمان .
آموخته ام ...... كه وقتي با كسي روبرو مي شويم انتظار لبخندي از سوي ما را دارد .
آموخته ام ...... كه هيچ كس در نظر ما كامل نيست تا زماني كه عاشق بشويم.
آموخته ام ...... كه زندگي دشوار است اما من از او سخت ترم .
آموخته ام ...... كه فرصتها هيچگاه از بين نمي روند ،‌ بلكه شخص ديگري فرصت از دست داده ما را تصاحب خواهد كرد.
آموخته ام ...... كه لبخند ارزانترين راهي است كه مي شود با آن نگاه را وسعت داد.
آموخته ام ...... كه نمي توانم احساسم را انتخاب كنم اما مي توانم نحوه بر خورد با آنرا انتخاب كنم.
آموخته ام ...... كه همه مي خواهند روي قله كوه زندگي كنند ، اما تمام شادي ها و پيشرفتها وقتي رخ مي دهد كه در حال بالا رفتن از كوه هستيد .


آموخته ام ...... بهترين موقعيت براي نصيحت در دو زمان است : وقتي كه از شما خواسته مي شود ،‌ و زماني كه درس زندگي دادن فرا مي رسد .

آموخته ام ...... كه گاهي تمام چيزهايي كه يك نفر مي خواهد فقط دستي است براي گرفتن دست اوست و قلبي است براي فهميدن وي .

دروغگو کیه؟

دروغ مفهومی است انتزاعی و انسانها تنها به دو دلیل دروغ می گویند: یا برای رسیدن به لذت بیشتر، یا اجتناب از افزایش درد و رنج. عده ی بسیار زیادی از افراد بی هیچ دلیل خاصی و تنها به خاطر تمایلات فردی، روزانه دروغ های بیشماری را بر سر زبانهایشان جاری می سازند.افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن برخی از خصوصیات به ما کمک می کند که تا حدودی انسان دروغگو را بشناسیم برخی از علائم و روشهایی که باعث شناهخت دروغگو می شود عبارتند از


1-چشمان کسانی که دروغ می گویند یا بازتر از حد معمول است یا دائما چشمهای آنان به نقاط مختلف حرکت می کند. در عین حال آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما احساس ناراحتی می کنند و سعی می کنند مستقیما به شما نگاه نکنند

2-گاهی اوقات افراد دروغکئ بخشی از صورت یا دهانشان را هنگام حرف زدن می پوشانند.

3-وقتی از آنها سوال می شود دماغ یا گوششان را به حالت عصبی می خارانند.

4- فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکت اضافی زیادی از خود بروز می دهد.

5- در هنگام حرف زدن زیاد تپق می زنند و اشتباهات فراوان گفتاری را سعی می کنند به گونه ای بپوشانند.

6-آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند و با این کار تلاش می کنند تا خودشان را قانع کنند.

7-  آنها سعی می کنند به گونه ای گیج و مبهم سخن بگویند و با این کار به شما اجازه نمی دهند تا حرفهای آنان را تجزیه کنید.

8-هنگامی که سعی دارید در مورد موصضوع مورد بحث از آنها سوال کنید بلافاصله موضوع بحث را عوئض می کنند.

9-حتی سوال شما را متوجه شوند چنین وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند و با این کار به بحث خاتمه می دهند.

10-اگر می خواهید مطمئن شوید مه او دروغ کفته است چند روز بعد راجع به موضوعی که در مورد آن دروغ گفته است ار او سوال کنید تا برایتان یک داستان با مظالب متفاوت تعریف کند.

11-اگر قدری به صحبت آنها شک دارید شما را متهم به بی اعتمادی می کند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهد.

12-آدم های دروغگو معمولا پر حر ف هستند و در مورد هر چیزی اظهار نظر می کنند.

13-افراد دروغگو معمولا کسانی هستند که در زندگی شخصی یا خانوادگی دچار مشکل هستند. پس در مورد حرفهای چنین افرادی بیشتر دقت نمایید.

14-تن صدای افراد دروغگو در هنگام دروغ گفتن معمولا بالاتر از حد طبیعی است.

15-خنده های بی دلیل و بی گاه در هنگام صحبت کردن یکی دیگر از علائم افراد دروغگو است

16- آدمهای دروغکو همیشه سعی می کنند حرفهای زیبا و جذاب به زبان بیاورند و با این کار می خواهند امکان کشف حقیقت را از ما سلب کنند.

نکته:  شمامیتونیدباروشن کردن تلویزیونتون وتماشای یکی از برنامه های صداوسیما(مثلا اخبار) بعضی از این خصوصیاتو ببینید البته بدلیل مهارت اوناتودروغ گفتن نمیتونیدهمه این خصوصیاتو یه جاببینید!!! 


قوانین مورفی قوانین حاكم بر زندگی

قوانین مورفی توسط شخصی بنام كاپیـتـان ادوارد مورفی مهندس نیروی هوایی، در سـال ۱۹۴۹ پـا بـه عـرصه حضور گذاشت. وی هنگامی كه روی پروژه ای در نیـروی هـوایـی مشغول بررسی روند كار بود متوجه شد كه تراسفورماتوربه صـورت نـادرسـتی سیم پیچی شده در مـورد تكنسین مربوطه چنین گفت: اگر این تكنسین راهی باشه تا بتونه كـارشـو درسـت انـجـام نده، اون راهو پیدا میكنه قـوانین مورفی اكنون افزون بر هـزاران قانون می بـاشد كـه توسط افراد گوناگون در سراسر جهان گرد آمده و مـجـموعـه ای ازقـوانـیـن حـاكـم بر زنـدگی هسـتند كـه اكثر آنها از بدبینی نشات گرفته و جنبه شوخی دارند امـا بسـیاری از آنها نیزعینیت و واقعیت دارند. 

 فلسفه مورفی

                             لبخند بزن... فردا روز بدتریه!!!

 قوانین اتوبوسی مورفی :

  • اگر تو دیرت شده اتوبوس هم دیر می‌آید.
  • اگر زود برسی اتوبوس دیر می‌آید. اگر دیر برسی اتوبوس زود رسیده‌است..
  • اگر بلیت نداشته باشی پول خرد هم نداری. وقتی پول خرد داری که بلیت هم داری.
  • هر چه بیشتر از راننده بپرسی که کدام ایستگاه باید پیاده شوی احتمال این که درست راهنمایی ات کند کمتر خواهد شد.
  • مدت زیادی منتظر اتوبوس می‌مانی و خبری نیست پس سیگاری روشن می‌کنی. به محض روشن شدن سیگار، اتوبوس می‌رسد. (به عبارت ساده اگر سیگار را روشن کنی اتوبوس می‌رسد).
  • اگر برای زودتر رسیدن اتوبوس سیگار را روشن کنی اتوبوس دیرتر می‌آید..

قوانین عاشقانه ی مورفی :

  • همه خوب‌ها تصاحب شده‌اند ، اگر تصاحب نشده باشند حتما دلیلی دارد .
  • هر چه شخص مذکور بهتر و مناسب تر باشد، فاصله اش از تو بیشتر است.
  • شعور ضربدر زیبایی ضربدر در دسترس بودن مساوی عددی ثابت است. ( که این عدد همیشه صفر است).
  • میزان عشق دیگران نسبت به تو نسبت عکس دارد با میزان علاقه تو به آنها.
  • چیزهایی که یک زن را بیش از هر چیز به مردی جذب می‌کند همانهایی اند که چند سال بعد بیشترین تنفر را از آنها خواهد داشت.

امتحان

shimi85razi 

فقط سوپ كلم است كه حال آدم را بيشتر از امتحان بهم ميزند --- آلبرت انيشتين

امتحان مسخره ترين كار دنياست ---- جرج برنارد شاو

امتحان بدون تقلب مثل كريسمس بدون درخت است ---- كي اس اليت

امتحان بخشي از زندگي است، نه زندگي امتحانست --- پائولو كويئلو

امتحان در صورت عدم حذف پزشكي ، اولين گام در جهت شروع چاپلوسي پيش استاد براي نمره ي ده گرفتن است ---- دانشجو

چي گفتيد امتحان؟ اصلا معني اش را نمي دانم ---- جرج اورول

امتحان فقط يه بازيه ... يه بازيه مسخره ---- از ديالوگهاي فيلم نيش

هر كس را ميخواهي از خودت متنفر كني ،امتحانش كن ---- يك ضرب المثل برمه

توي مدرسه هر سوالي را كه در امتحانهايم درست جواب ميدادم ، بعدا مي فهميدم كه كاملا غلط بوده ، اين اتفاق بعدها در زندگيم هم ادامه يافت . هر وقت فكر كردم درست رفتار كرده ام ،ديدم يك جاي كار اشتباه بود ----- ارنست همينگوي

نرم افزار

این بار یک نرم افزار شیمی آلی گذاشتم که امیدوارم مفید باشه کار کردن با اون خیلی ساده است این برنامه فقط یک کار کوچیک ولی جالب انجام میده و اون اینه که شما در محیط این  برنامه با استفاده از ابزارهایی که هست شکل ترکیب رو می کشید بعد روی آیکونی که به شکل <= است کلیک کنید تابه شما بگه ترکیبی که شما رسم کردین از چه موادی تشکیل شده اگه این برنامه سر امتحان آلی بود .....

برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید.

دانشجو در ملل مختلف

ژاپن: بشدت مطالعه می کند و برای تفریح ربات می سازد!
مصر: درس می خواند و هر از گا هی بر علیه حسنی مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می شکند!
هند: او پس از چند سال درس خواندن عاشق دختر خوشگلی می شود و همزمان برادر دوقولویش که سالها گم شده بود را پیدا می کند. سپس ماجراهای عاشقانه و اکشنی(ACTION) پیش می آید و سرانجام آندو با هم عروسی می کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود!
عراق: مدام به تیر ها و خمپاره های تروریست ها جاخالی می دهد ودر صورت زنده ماندن درس می خواند!
چین: درس می خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد!
اسرائیل: بیشتر واحدهایی که او پاس کرده، عملی است او دوره کامل آموزشهای رزمی و کماندویی را گذرانده! مادرزادی اقتصاد دان به دنیا می آید!
گینه بی صاحاب!!: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله ای درس بخواند!
کوبا: او چه دلش بخواهد یا نخواهد یک کمونیست است و باید باسواد باشد و همینطور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جزجگر گرفتن جمیع روسای جمهوری امریکا دعا کند!
پاکستان: او بشدت درس می خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضویت القاعده یا گروه طالبان در بیاید!
اوگاندا: درس می خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس؛ چند نفر از قبیله توتسی را می کشد!
انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان دوره کواترناری!! منقرض می شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند!
ایران: عاشق تخم مرغ است! سرکلاس عمومی چرت می زند و سر کلاس اختصاصی جزوه می نویسد! سیاسی نیست ولی سیاسی ها را دوست دارد. معمولا لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می کند! عاشق عبارت « خسته نباشید» است، البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دوپرس از غذای دانشگاه را می خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می گوید! او سه سوته عاشق می شود! اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، و الا سیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می شود! جزء قشر فرهیخته جامعه محسوب می شود ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده؛ که چرا صاحبخانه ها جان به عزرائیل می دهند ولی خانه به دانشجوی پسر نمی دهند! او چت می کند! خیابان متر می کند ودر یک کلام عشق و حال می کند! نسل دانشجوی ایرانی درسخوان در خطر انقراض است! 

 

با سلام به همه ی دوستان

این وبلاگ دانشجویی در جهت برقرار شدن یک راه ارتباطی مناسب بین دانشجویان دانشگاه رازی و به خصوص دانشجویان شیمی 85 شکل گرفته است. در این وبلاگ چند نکته اساسی لحاظ گردیده اول اینکه از یک بعدی بودن خودداری شده یعنی در این وبلاگ سعی شده به همه مسائل به طور یکسان پرداخته شود.

ودر درجه دوم ازهرگونه توهین،تمسخرو..به هر شخصی جلوگیری میگرددچون صرف دانشجویی بودن این وبلاگ مارا ملزم به رعایت بسیاری از مسائل می کند که در شان دانشجو باشد.امیدوارم این وبلاگ بتواند حداقل به طرح سخنانی بپردازد که بازگو کردن آنها در محیط دانشگاه میسر نمی باشد .قطعاً چون درابتدای کار هستیم نقایصی وجود داردولی این کاستی ها با انتقادات ونظرات شما بهبود پیدا خواهد کرد.درضمن گاهی لینک هاوتکالیف مهم و مطالب مفید دیگر در وبلاگ قرارداده خواهد شد.مسلماً وبلاگ هایی از این دست زیاد وجود دارد اما با بازدید شما ودادن نظرات مفید این وبلاگ با بقیه فرق خواهدکرد.هر کس از دوستان که تمایل داشته باشد می تواند مطالب خود را به email من بفرستد و مطلب در صورت تمایل شخص با نام او در وبلاگ قرار داده خواهد شد.هر گونه نظرات مفید شما در همین ابتدای راه منجر به شکل گیری وبلاگ منسجم تری خواهد شد.