وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

غم نان


گاری سیب فروش سر میدان افتاد

مرد از جاذبه در بهت خیابان افتاد



سیبها ریخت که از مرد نماند چیزی

جوی پرشد که دو سر عایله در آن افتاد



بعد از آن کوچه ندیدش به گمانم آن مرد

یک دو ماهی به همین جرم به زندان افتاد



یا نه مثل همه ی مردم شیدا شاید

گذرش بر حرم شاه شهیدان افتاد



گره مشکل او دست خدا باز نشد

کار او باز به یک مشت مسلمان افتاد



او که عاشق تر از آن بود که دانا باشد

سر و کارش به همین مردم نادان افتاد



غم نان ، کاش بدانی غم نان یعنی چه

یعنی آدم به تب گندم از ایمان افتاد



آدم آن روز که دستش به دهانش نرسید

از خدا دست کشید و پی شیطان افتاد

***

و شب بعد زمین مرده ی او را بلعید

جسدش در حرم شاه شهیدان افتاد



گله آرام میان شب عریان خوابید

زخم چون گرگ به جان نی چوپان افتاد:



لا لالا برگ گلم! شاخه ی بیدم لالا

یوسفم دست کدوم گرگ بیابان افتاد



برف چون حوله ای آرام وسبکبال و سپید

گرم روی تن عریان زمستان افتاد



برف بارید که از مرد نماند چیزی

شاعری باز پی قافیه ی نان افتاد


"محمد حسین بهرامیان"

سیر تکامل دختر خانم ها از سال 1230 تا 1400

سال 1230 :
(مرد):دختره خیر ندیده من تا نکشمت راحت نمیشم.... زن:آقا حالح یه غلطی کرد شما ببخشید!نا محرم که خونمون نبود.حالا این بنده خدا یه بار بلند خندیده...!!! مرد: بلند خندیده؟ این اگه الان جلوشو نگیرم لابد پس فردا می خواد بره بقالی ماست بخره. نخیر نمی شه باید بکشمش... بالاخره با صحبتهای زن ، مرد خونه از خر شیطون پیاده می شه و دختر گناهکارشو می بخشه.

سال 1280
مرد: واسه من می خوای بری درس بخونی؟ می کشمت تا برات درس عبرت بشه. یه بار که مُردی دیگه جرات نمی کنی از این حرفا بزنی. تو غلط می کنی. تقصیر من بود که گذاشتم این ضعیفه بهت قرآن خوندن یاد بده. حالا واسه من میخای درس بخونی؟؟؟
 
زن: آقا ، آروم باشین. یه وقت قلبتون خدای نکرده می گیره ها! شکر خورد. دیگه از این مارک شکر نمی خوره. قول میده... مرد( با نعره حمله می کنه طرف دخترش ): من باید بکشمت. تا نکشمت آروم نمی شم. خودت بیای خودتو تسلیم کنی بدونه درد می کشمت... -- بالاخره با صحبتهای زن، مرد خونه از خر شیطون پیاده می شه و دختر گناهکارشو می بخشه

سال1330
مرد: چی؟ دانشسرا (همون دانشگاه خودمون)؟ حالا می خوای بری دانشسرا؟ می خوای سر منو زیر ننگ بوکونی؟ فاسد شدی برا من؟؟ شیکمتو سورفه (سفره) می کونم...
 
زن: آقا، ترو خدا خودتونو کنترل کنین. خدا نکرده یه وخ (وقت) سکته می کنین آ...
مرد: چی می گی ززززززن؟؟ من اگه اینو امشب نکوشم (نکشم) دیگه فردا نمی تونم جلوی این فسادو بیگیرم. یه دانشسرایی نشونت بدم که خودت کیف کونی... -- بالاخره با صحبتهای زن، مرد خونه از خر شیطون پیاده می شه و دختر گناهکارشو می بخشه
 

سال1380
مرد: کجا؟ می خوای با تکپوش (از این مانتو خیلی آستین کوتاها که نیم مترم پارچه نبردن و وقتی می پوشیشون مث جلیقه نجات پستی بلندی پیدا می کنن) و شلوارک (از این شلوار خیلی برموداها) بری بیرون؟ می کشمت. من... تو رو... می کشم...
 
زن: ای آقا. خودتو ناراحت نکن بابا. الان دیگه همه همینطورین (شما بخونید اکثرا).
مرد: من... اینطوری نیستم. دختر لااقل یه کم اون شلوارو پائین تر بکش که تا زانوتو بپوشونه. نه... نه... نمی خواد. بدتر شد. همون بالا ببندیش بهتره...

سال1400
زن: دخترم. حالا بابات یه غلطی کرد. تو اعصاب خودتو خراب نکن. لاک ناخنت می پره. آروم باش عزیزم. رنگ موهات یه وقت کدر می شه آ مامی. باباتم قول می ده دیگه از این حرفا نزنه... -- بالاخره با صحبتهای زن، دخترخونه از خر شیطون پیاده می شه و بابای گناهکارشو می بخشه !!

چی بپزم؟

حتما بارها برای شما پیش آمده که به این فکر کرده باشید که برای شام یا نهار چه غذایی تهیه کنید که گاهی به نتیجه رسیده‌اید و گاهی هم نه.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، برای بعضی از ما گاهی اوقات پیدا کردن غذایی مناسب برای ناهار یا شام و درست کردن آن دشوار است اگر شما هم این مشکل را دارید می‌توانید با کمک سایت چی بپزم ایده‌های مختلفی دریافت کنید.



این سایت به آدرس www.emshab.ir در واقع سایتی برای ارائه ایده به شما برای پخت غذا است. اگر نمی‌دانید برای نهار یا شام و یا وعده های دیگر غذایی خود چه چیزی را آماده کنید، به کمک چی بپزم می‌توانید با گفتن اینکه چه چیزی در خانه دارید، یک گزینه خوب برای آشپزی به‌دست آورید.

این سایت بسیار ساده طراحی شده و تنها دارای سه گزینه است. سایت هر روز یک غذا را به شما پیشنهاد می‌دهد که شما می‌توانید یکی از سه گزینه میانی سایت را برای شروع به کار انتخاب کنید.

یعنی گزینه‌های نمی‌خوام یک پیشنهاد دیگه بده، دوست دارم ولی بلد نیستم و آخه یخچال خالیه… با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها می‌توانید به نتایج دلخواه خود برسید.

اگر گزینه اول را انتخاب کنید سایت دوباره به شما پیشنهاد تهیه غذای دیگر را خواهد داد و اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، می‌توانید با نحوه دقیق درست کردن غذا آشنا شوید و در آخر اگر گزینه سوم را انتخاب کنید سایت به شما بسته به موادی که در خانه در اختیار دارید، یک غذا پیشنهاد می‌دهد.

تاریخ مرگ خود را تخمین بزنید

با اعلام شرایط زندگی خود وفاکتورهای شخصی دیگه می توانید میزان طول عمر خود را به صورت تقریبی بدست بیاورید.





تلویزیون تماشا نکنید

تحقیقات جدید نشان می دهد که مشاهده تلویزیون، یکی از دلایل کوتاه شدن عمر است. این تحقیقات نشان می دهند ضرر تماشای یک ساعت تلویزیون از دو عدد سیگار بیشتر است. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که ساعت های زیادی را پای تلویزیون می گذارنید، بهتر است وقت را تلف نکنید و تا دیر نشده عادت خود را ترک کنید. در ادامه توصیه هایی برای ترک این عادت عنوان شده است.

دانشگاه Queensland طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده که افرادی که به طور متوسط 6 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، 5 سال کمتر از افرادی که تلویزیون نمی بینند، عمر می کنند.

ظاهرا این مشکل کم شدن عمر از سن 25 سالگی آغاز می شود.

گروه تحقیقاتی دیگری با این نتیجه مخالفت کرده و اعلام کرده اند که مشکل دیدن یا ندیدن تلویزیون نیست. مسئله نشستن و ثابت بودن وضعیت بدن است که باعث کاهش عمر انسان می شود. این گروه معتقدند کم تحرکی و چاقی دلیل اصلی کم شدن عمر این افراد است. چه این کم تحرکی به دلیل مشاهده تلویزیون باشد چه صحبت با تلفن.

علت کم شدن عمر هر چه باشد، بهتر است برای حفظ سلامتی خود روزانه چندین ساعت پای دستگاه تلویزیون خود، به تماشای برنامه ها ننشینید و حین تماشای تلویزیون کار های خود را نیز انجام دهید و یا بین برنامه ها کمی راه بروید تا از ساکن شدن حالت بدن جلوگیری کنید.