انتخاب یک گوشی موبایل از روی قیمت

انتخاب یک گوشی موبایل برای بسیاری از کاربران به معنای مستقیم تهیه بهترین مشخصات سخت افزاری با بودجه ای مشخص است به بیان دیگر تقریبا تمامی خریداران داخلی بدون توجه به نیازهای خود به دنبال تهیه بهترین گوشی با بودجه خود بوده و از این رو تقسیم بندی های معمول بازار در ارتباط با نوع نیازمندی های هر شخص در این ارتباط چندان کاربردی نخواهد داشت. بدین ترتیب راهنمایی برای خرید یک گوشی موبایل در این شرایط به معرفی بهترین های هر دسته قیمتی محدود می شود دسته بندی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در این دسته بندی بهترین های هر کلاس قیمتی را در 8 گروه مختلف از رده زیر 80 هزار تومان تا رده بالاتر از 800 هزار تومان انجام داده ایم که راه حل سریع و قابل اتکایی پیش روی خریداران قرار می دهد. با ما همراه شوید.
ادامه نوشته

جنگ تن به تن: Apple iPhone 4 در برابر Samsung i9000 Galaxy S

قایسه بین مدل های مختلف در رده های گوناگون بازار همواره یکی از دلائل جذابیت و همچنین ایجاد رقابت بین تولید کنندگان محسوب می شود. این مقایسه ها معمولا بین دو با چند مدل در یک رده خاص صورت می پذیرد و کمتر نمونه ایست که با مدلی متفاوت در کلاسی دیگر در یک رقابت قرار بگیرد اما وقتی پای مقایسه آیفون با دیگر مدل ها به میان می آید هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و تقریبا همه مدل ها به نوعی دست به این مقایسه زده و خود را با مدل های محبوب اپل در عرصه رقابت قرار می دهند. در این مجال Samsung i9000 Galaxy S را بعنوان یکی از بهترین و پیشرفته ترین مدل های کلاس آندروید در مقابل آخرین دست پخت Apple یعنی iPhone 4 قرار داده ایم تا ضمن مقایسه با نقاط ضعف و قوت هر دو مدل نیز بیشتر آشنا شویم. با ما همراه شوید.

apple_iphone4_vs_samsung_i9000_galaxy_s_01.jpg

ادامه نوشته

گوگل،فاصله‌ها،پروازها

فاصله تهران تا شیراز چقدره ؟ از چه شهرهای باید عبور کرد ؟ آیا برای رفتن از تهران به شیراز هواپیما هست ؟ چه ساعاتی پرواز داره ؟ کدوم شرکت هواپیمایی پرواز داره ؟

از مشهد تا عشق‌آباد چند ساعت راه هست ؟ برای رفتن از تهران به دبی چه خطوط هوایی پرواز ارائه میدن ؟

همه این پرسش‌ها را می‌توان بدون رفتن به هیچ‌گونه سایتی مستقیم از گوگل دریافت کرد.برای اینکار کافیست تا در گوگل فرضآ اینگونه جستجو کنید :

tehran to shiraz

همین جستجو را برای tehran to rasht و مابقی شهرها انجام دهید.در تصویر بالا همانگونه که مشخص هست فاصله تهران تا شیراز ، مدت زمانی که باید در راه باشید تا به شهر مقصد برسید و همچنین نقشه‌ای از مسیر طی شده نیز نمایش داده می‌شود.

اما برای اطلاع از پروازهای بین شهرها کافیست فرضآ چنین عبارتی را جستجو کنید : tehran to shiraz flight

اطلاعاتی نظیر روزهای پرواز ، مدت زمان پرواز و خطوط هواپیمایی داخلی و یا خارجی برقرار بین شهرها را می‌توانید مشاهده کنید.همین جستجو را برای پروازهای تهران با دیگر کشورها یا بالعکس انجام دهید…

منبع :http://mumbojumbo.ir/

ویندوز ۷ پر استفاده ترین سیستم عامل دنیا

آمار جدید نشان می دهد که ویندوز ۷ سرانجام به مقام پر استفاده ترین سیستم عامل دنیا نایل آمده است. البته پیش از این نیز افتخار این مقام در اختیار برادر کوچکتر همین سیستم عامل، یعنی ویندوز اکس پی بوده است اما سر انجام به نظر می رسد این ماه ویندوز ۷ موفق شده رتبه اول را از آن خود بکند.

فراموش نکنید ویندوز اکس پی یک سیستم عامل قدیمی با سابقه ای ۱۰ ساله است و وقتی روی سیستمی نصب بشود به این راحتی ها جای خودش را به سیستم عاملی دیگر نمی دهد! بنابراین این رشد ویندوز ۷ یک پیشرفت خوب برای مایکروسافت به حساب می آید. اگر می خواهید کمی بیشتر سرعت رشد ویندوز ۷ را حس کنید این آمار را ببیند: ویندوز ۷ در اکتبر سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد و:

- تعداد کاربران اش در سه ماه از مک بیشتر بود.
- در طی ۱۰ ماه از ویندوز ویستا عبور کرد.
- حالا بعد از ۲ سال موفق شد از اکس پی هم عبور کند.

شاید بتوان این را نوعی رکورد به حساب آورد. مایکروسافت می گوید تا به حال بیش از ۴۵۰ میلیون نسخه از ویندوز ۷ را به فروش رسانده است و به این عدد تعداد نصب های غیرقانونی را هم اضافه کنید.


فعلا که مایکروسافت حدود ۹۰ درصد بازار سیستم عامل های کامپیوترها را در اختیار دارد و در این بازار تقریبا به طور کامل حکمفرمایی می کند. اما اوضاع اش در بازار سیستم عامل تبلت ها و موبایل ها کاملا متفاوت است. به نظر شما با ورود ویندوز 8 این شرکت حاکم بازار موبایل و تبلت ها هم می شود؟ یا برعکس با ضعف بازارش در کامپیوترها هم مواجه خواهد شد؟
منبع : عصرایران

گوگل موتورولا را خريد؛ آیا گوگلي تر مي شويم؟

اين روزها از هر صد نفری كه يك صفحه وب را روي رايانه خود باز مي كنند، شايد بيش از نود نفر نخست از سايت گوگل بازديد مي كنند. اين مزيت فوق العاده اقتصادي كه گوگل كمتر از آن در گسترش تجارت خود بهره برده، سبب مي شود تا ارایه هر خدماتي از سوي گوگل هرچند با تإخير نسبت به رقبا به دليل همين مزيت يعني سهولت دسترسي به سرعت با اقبال عمومي و موفقيت چشمگير روبه رو شود.

شايد از همين روست كه وقتي گوگل با دیرکردی بيش از پنج ساله نسبت به ياهو خدمات پست الكترونيك خود را با نام جي ميل وارد بازار کرد، با سرعتي باورنكردني به رقيب اصلي ياهو در عرصه جهاني بدل شد، در حالي كه رقيباني چون msn يا hot mail و ... با سابقه بيشتر خدمات و رقابت با ياهو به كنار رفته و ديگر در برابر gmail ديده نشدند.

هرچند پيش بيني مي شد كه هيچ شبكه اجتماعي، توان رقابت با فيس بوك را نداشته باشد، به محض ورود گوگل پلاس، رویکرد غير منتظره كاربران، حيرت جهاني و البته شوك فيس بوكي ها را سبب شد.

در واقع وابستگي زياد زندگي مجازي ما به گوگل سبب شده تا هر گونه ارایه خدمات ديگر از سوي اين شركت، نه تنها به راحتي ما منجر مي شود، بلكه شايد خواسته قبلي و قلبي برخي از ما نيز باشد كه به تحقق پيوسته و در ميان اين موج رضايت بخش، تنها نكته پنهان اين است كه گوگل هم يك شركت خصوصي است و ما روز به روز وابسته تر مي شويم.

با اين مقدمه به راحتي مي توان به اهميت فوق العاده خبر منتشره امروز پي برد: گوگل موتورولا را خريد!

گوگل موتورولا را خريد

گوگل اعلام كرد، اين خريد بر روند ساخت سيستم عامل اندرويد تأثير نخواهد گذاشت. مديران اين شركت همچنين اظهار داشتند، گوگل شركت موتورولا موبايليتي را به عنوان يك بيزينس جداگانه اداره خواهد كرد.

گوگل اعلام كرد كه شركت موتورولا موبايليتي را كه يكي از سازندگان مطرح تلفن همراه است، به قيمت 12.5 ميليارد دلار خريداري كرده است.

خريد شركت موتورولا موبايليتي، گوگل را قادر مي‌سازد تا اكوسيستم اندرويد خود را تقويت كند و جايگاه خود را در بازار رقابتي دستگاه هاي همراه ارتقا بخشد.

گوگل اميدوار است تا اوايل سال 2012 روند واگذاري موتورولا موبايليتي به پایان رسد، زيرا اين معامله به تصويب هيأت مديره دو كمپاني رسيده است.

شركت موتورولا در دي ماه سال 89 رسما به دو شركت جداگانه تقسيم شد. موتورولا اعلام كرد كه اين شركت به دو شركت جداگانه تقسيم شده كه يكي از اين شركت‌ها كه موتورولا موبايليتي نام دارد، به توليد تلفن همراه مي‌پردازند و شركت ديگر با نام موتورولا سولوشن، به توليد تجهيزات براي آژانس‌هاي دولتي مانند راديوهاي پليس و اسكنرهاي باركد مي‌پردازد.

موتورولا در دهه 1930 توليد راديوهاي خودرو را آغاز كرد و در دهه 1940 خط توليد تلويزيون خود را به راه انداخت و در دهه 1980 به يكي از توليدكنندگان تلفن همراه تبديل شد.

اكنون و پس از همه اين توضيحات، پرسش اينجاست كه گوگل به دنبال تصرف كدام ساحت جديد از زندگي ماست؟

آيا اگر هر كدام از ما بداند كه تنها با باز كردن صفحه گوگل بر رايانه خود ـ كاري كه روزي چندين بار انجام مي دهيم ـ مي تواند همچون ايميل و شبكه اجتماعي‌اش به محتويات گوشي همراهش نيز تنها با يك كليك دسترسي داشته باشد ـ حتي با علم به افزايش وابستگي به گوگل ـ با كمال ميل از آن استقبال نخواهد كرد؟

البته برآورد و حدس زدن نحوه برقراري تعامل بين سيستم عامل اندرويد و موتور سرچ گوگل و همچنين پست الكترونيكي جي ميل و شبكه اجتماعي گوگل پلاس، كاري ساده نيست و شايد نتوان به راحتي محصول تركيب اين چند فن آوري گسترده را تصور نمود، چنانكه گوگلي ها هم تأكيد كرده اند، فعلا قرار است موتورولا مستقل اداره شود!

اما بايد دانست كه گوگل اين فناوري بزرگ و گرانبها را تنها براي يك سرمايه گذاري عادي نخريده است.

به راستي، چه خدمات لذت بخش جديدي از گوگل به روزمرگي ما افزوده خواهد شد و در كدام ساحت از زندگي‌مان قرار است بيشتر به گوگل وابسته شويم؟

منبع : تابناک

اطلاعات مترجم فارسی گوگل قوی تر از گذشته ؟

اگر پیگیر اخبار آی تی باشید حتما می دونید که چندی پیش گوگل به نرم افزار آنلاین مترجم خودش زبان فارسی را اضافه کرد. به گفته گوگل این اقدام بیشتر بخاطر شرایط کنونی ایران بوده و آنها قصد ارائه زبان فارسی در این زمان را نداشته اند.

گوگل در همان ابتدا قول بهبود روز به روز این سرویس را برای فارسی زبانان داده بود.

امروز مترجم فارسی گوگل از مرحله آلفا در آمده و به حالت پایدار رسیده.

در اینجا نگاهی داریم به ترجمه این متن در روز اول ارائه این سرویس :

امروز ، ما اضافه شده ایرانی (فارسی) به گوگل را ترجمه کنید. این معنی است که شما هم اکنون می توانید ترجمه هر نوع متن از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی — که آیا این یک داستان اخبار ، یک وب سایت ، یک وبلاگ ، یک ایمیل ، یک صدای جیر جیر یا یک پیام فیس بوک. خدمات رایگان در دسترس است در http://translate.google.com.

ما احساس میکنیم که در پرتاب فارسی است که به ویژه مهم در حال حاضر ، داده شود رویدادها مداوم در ایران است. مثل یوتیوب و دیگر خدمات گوگل ترجمه شده است یکی از ابزاری است که در ادامه سخنرانان فارسی استفاده کنید می توانید برای برقراری ارتباط به طور مستقیم به جهان ، و بالعکس — افزایش دسترسی همگان به اطلاعات.

مطابق با تمام ترجمه ماشینی ، آن را کامل نکرده است. و ما هستیم پرتاب به سرعت از این سرویس ، پس از آن ممکن است به آرامی در زمان اجرا. خواهیم یک ساعت مچی بستن حفظ و اگر آن را بشکند ، خواهیم که به سرعت سرویس ما می توانید به عنوان اعاده.

در وب را فراهم جدید از بسیاری از کانال های ارتباطی است که ما را قادر به دیدن وقایع باز کردن در زمان واقعی در سراسر جهان است. ما امیدواریم که گوگل ترجمه کمک می کند که تمامی اطلاعات قابل دسترسی را به شما — بدون توجه به آنچه به زبان شما صحبت می کنند. تا دیدار گوگل ترجمه و لطفا سعی کنید آن را.

ما قبلا این سرویس را برای ترجمه بین زبان فارسی و انگلیسی بهینه شده. اما ما به سختی کار در جهت بهبود ترجمه فارسی اضافی برای ۴۰ زبان در دسترس از طریق گوگل را ترجمه کنید. اگر شما فکر می کنید چیزی است که نادرست ترجمه شده ، شما را دعوت می کنیم تا با کلیک بر روی “کمک یک ترجمه بهتر” لینک و خواهیم از تصحیح شما یاد بگیریم.

در ادامه به ترجمه همان متن در امروز می پردازیم :

امروز ، ما اضافه شده فارسی به متن (فارسی) به گوگل را ترجمه کنید. این معنی است که شما اکنون می توانید ترجمه هر متن از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی — که آیا این یک مطلب خبری ، وب سایت ، وبلاگ ، ایمیل ، صدای جیر جیر یا یک پیام فیس بوک. خدمات رایگان عرضه می کند در http://translate.google.com.

ما احساس می کنید که فارسی راه اندازی شده است به ویژه مهم در حال حاضر ، با توجه به وقایع جاری در ایران است. مانند یوتیوب و دیگر خدمات ارائه شده ، گوگل ترجمه شده است یکی از ابزاری است که بیشتر فارسی می توانید از بلندگو ها به برقراری ارتباط مستقیم به جهان ، و بالعکس — افزایش دسترسی همگان به اطلاعات.

مطابق با تمام ترجمه ماشینی ، آن کامل نشده است. و ما در حال راه اندازی این سرویس به سرعت است ، بنابراین ممکن است به آرامی در انجام شده است. ما یک ساعت مچی می خواهید ادامه دهید و نزدیک داشته و اگر آن را میشکند ، we’ll خدمات را در اسرع ما می توانیم بازگرداندن.

ما قبلا این سرویس برای ترجمه میان فارسی و انگلیسی بهینه شده است. اما ما در حال کار سخت در جهت بهبود ترجمه فارسی برای ۴۰ زبان زنده دنیا موجود اضافی از طریق گوگل را ترجمه کنید. اگر شما چیزی است که شما فکر می کنم اشتباه ترجمه شده است ، ما شما را دعوت به کلیک بر روی “نقش ترجمه بهتر” پیوند و تصحیح خواهیم از شما یاد بگیرند.

وب سایت فراهم می کند بسیاری از کانال های جدیدی از ارتباطات است که ما را قادر به دیدن وقایع اشکار در زمان واقعی در سراسر جهان است. ما امیدواریم که گوگل را ترجمه کمک می کند تا تمام اطلاعات قابل دسترسی برای شما — بدون توجه به آنچه زبان شما صحبت می کنند. بنابراین سایت رسمی گوگل ترجمه و لطفا سعی کنید آن را.

با کمی مقایسه می توان متوجه شد بهبود هایی در این سیستم داده شده، اما آیا این بهبود ها کافی و قابل قبول بوده است ؟

منبع :asroone.org

راز نام های تجاری بزرگان فناوری اطلاعات چیست؟

چه کسی فکر می کرد نامی همچون Google روزی غول دنیای IT باشد؟ با کمی کنکاش در اسامی بزرگان فناوری می توان دریافت این اسم ها نیستند که افتخار می افرینند بلکه این ایده ها هستند که به عجیب ترین اسم ها نیز جان و ارزش می بخشند. در همین ایران خودمان با نگاهی به اسامی سایت های پر بیننده می توان دریافت که اینجا نیز کمابیش مانند آنجاست! نیک صالحی، تابناک، مجید آنلاین، یک پزشک، یک فتحی، مزیدی…

با هم نگاهی به چگونگی انتخاب نام در شرکت های بزرگ IT می اندازیم:

 Google: به واسطه یک اشتباه جالب این نام شکل گرفته است. در اصل Googol درست است، نامی که سرگین برین و لری پیج برای پروژه خود انتخاب کرده بودن، Googol به معنای عدد یک به همراه صد صفر جلوی آن است. آنها پس از معرفی پروژه خود به سرمایه گذار، چکی در وجه Google دریافت کردند و اینگونه بود که…

 Adobe: نام رودخانه ای نزدیک محل سکونت بنیانگذار ادوبی، جان وارناک !

 Apache: بنیانگذارش مشغول ایجاد Patch هایی برای کد های نوشته شده NCSA بود که آنرا A Patchy Server نامید و نهایتاً Apache نام گرفت

 Apple: میوه مورد علاقه استیو جابز ! او سه ماه برای انتخاب نام تجارتش وقت صرف کرده بود و در نهایتا یک روز به همکلاسی هایش اخطار می دهد در صورتی که تا ساعت ۵ بعد از ظهر نامی به او پیشنهاد ندهند او Apple Computer را انتخاب خواهد کرد.

 Cisco: سیسکو در سانفرانسیسکو بنیان نهاده شد، بازهم توضیح لازم هست ؟!

Compaq : مخفف کامپیوتر و Paq که دلالت بر شی یکپارچه کوچک دارد

 Corel: برگرفته از نام بنیانگذارش دکتر Micheal Cowpland. Corel سر نام موسسه تحقیقاتی او بوده است: COwpland REsearch Laboratory

HP: بیل هیولت (Bill Hewlett) و دیو پاکارد (Dave Packard) سر اینکه نام شرکت شان Hewlett-Packard باشد و یا Packard-Hewlett شیر و خط آوردند !

 Hitachi: در زبان ژاپنی به معنی “طلوع خورشید” است.

 Hotmail: ایده دسترسی به ایمیل از طریق وب متعلق به بنیانگذار هات میل جک اسمیت است. او همواره به دنبال نامی بود که با کلمه Mail خاتمه پذیرد و نیز تداعی کننده HTML نیز باشد. او در نهایت به Hotmail رسید. به حروف بزرگ دقت کنید: HoTMaiL

 IBM: توسط یکی از کارمندان National Kash register بنیان گذاری شد. این نام بر گرفته از International Business Machines به معنای ماشین های تجاری بین المللی است.

 Intel: باب نویس و گوردون مور تصمیم داشتند شرکتشان را Moore-Noyce نامگذاری کنند اما این نام قبلا توسط یک هتل زنجیره ای انتخاب شده بود. نهایتاً نام Intel از دو واژه INTegrated Electronics پا به عرصه وجود نهاد.

 LG: از در کنار هم قرار گرفتن حرف آغازین دو غول فناوری کره ای حاصل شد: Lucky و Goldstar

 Microsoft: نامی که از ذهن خلاق تراوش کرد: MICROcomputers SOFTware یعنی نرم افزار میکرو کامپیوترها. البته در ابتدا به صورت Micro-Soft نوشته می شد که بعداً “-” حذف گردید.

 Mozilla: هنگامی که بنیان گذار مرورگر خاطره انگیز و موفق Netscape، مارک اندریسون این مرورگر را برای از دور خارج کردن مرورگر Mosaic خلق کرد، به دنبال نامی برای شرکت اش می گشت که نشان دهنده این امر باشد. لذا با الهام از گودزیلا (Godzilla) نام Mozilla (Mosaic Killer) را برگزید.

 Novell: این نام توسط همسر بانی ناول جورج کانوا پیشنهاد شد، همسر وی اشتباهاً فکر میکرد Novell در زبان فرانسوی به معنای جدید (New) است!

 Oracle: لری الیسون و باب اوتس روی پروژ های برای CIA کار می کردند که نام رمز آن پروژه Oracle نام داشت (اوراکل در زبان انگلیسی به معنای شخص بسیار دانا می باشد و دلیل انتحاب این نام آن بود که سیا فکر میکرد این سیستم می تواند به تمام سوالات پاسخ دهد!). پروژه سعی داشت نگارش جدیدی از SQL را عرضه کند؛ اگرچه پروژه آنها شکست خورد اما آن دو تصمیم گرفتند آنچه شروع کرده اند را به پایان برسانند و آنرا به جان عرضه کنند. آنها نام اوراکل را حفظ کردند و موتور RDBMS خودشان را ایجاد نمودند. بعده ها نیز نام اوراکل را برای شرکت خود برگزیدند.

 Red Hat: بنیانگذارش مارک اوینگ در دوران کالج از پدربزرگش کلاه راه راه سفید و قرمزی گرفته بود. هم کلاسی هایش برای حل مسائل شان به او مراجعه می کردند و به همین دلیل به “همون پسر کلاه قرمزه” (that guy in the red hat) معروف شده بود. مدتی بعد آن کلاه را گم کرد و مدتها به دنبالش گشت. جالب است بدانید در راهنمای نسخه بتای لینوکس رد هت از کاربران خواسته شده بود در صورتی که آن کلاه را پیدا کردند پس اش بدهند!

 SAP: توسط ۴ نفر از کارمندان پیشین IBM که در گروه “Systems/Applications/Projects” آن شرکت کار می کردند بنیان نهاده شد.

 Sony: از کلمه لاتین Sonus به معنای آوا و صدا و همچنین واژه آمریکایی Sonny به معنای جوان باهوش الهام گرفته شده است.

 SUN: توسط ۴ دوست صمیمی در دانشگاه استنفورد تاسیس گردید و مخفف Stanford University Network است.

 Xerox: موسس اش چستر کارلسون به دنبال نامی میگشت که تفاوت دستگاههای کپی زیراکس را با دستگاههای دیگر نشان دهد. آن تفاوت این بود که زیراکس بر خلاف دستگاههای دیگر از روش کپی خشک استفاده می کرد. ریش یونانی “Xer” به معنای Dry یعنی خشک است.

 Yahoo!: نامی بود که توسط جاناتان سوئیفت نویسنده کتاب سفرهای گالیور ابداع شد. یاهو شخصیتی بود که در رفتار و ظاهر دافعه داشت ولی در عمل انسان بود. موسسان یاهو جری یانگ و دیوید فیلو این نام را به دلیل اینکه خود را یاهوی سفرهای گالیور در نظر می گرفتند انتخاب نمودند. اگرچه حالا این نام محففی برای این جمله است: ” Yet Another Hierarchical Officious Oracle “.

24. شرکت Minnesota Mining and Manufacturing در ابتدا یک شرکت معدنی بود که کارش استخراج کوراندوم (سنگ سنباده) و تولید سنگ سنباده از آن بود.

تصاویری جالب از مناطق زلزله زده ژاپن قبل و بعد از سونامی

http://www.liberation.fr/seisme-japon-mars-2011-avant-apres.html

فایرفاکس 4، یک سر و گردن بالاتر

Firefox 4 سرانجام نسخه نهایی فایرفاکس ۴ از راه رسیده و آماده دانلود است. فایرفاکس طرفداران زیادی دارد که مدت طولانی در انتظار از راه رسیدن نسخه جدید اش بودند. حالا که نسخه جدید منتشر شده زمان اش رسیده تا ببینیم چه امکاناتی به این مرورگر محبوب اضافه شده است. اینجا می توانید با امکانات جدید و مهم فایرفاکس از نگاه آقای Johnathan Nightingale مدیر بخش توسعه فایرفاکس در شرکت موزیلا آشنا شوید. ‏ ‏ ‏ ‏ افزایش سرعت: ‏ این سرعت بیشتر، شامل زمان راه اندازی اولیه، رندر کردن فایل‌های گرافیکی و لود صفحات خواهد بود. در این مورد فایرفاکس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در تست Kraken این مرورگر نسبت به آخرین نسخه کروم، اینترنت اکسپلورر و اپرا سریع تر عمل کرده است. نسخه جدید فایرفاکس نسبت به خودش هم بین ۳ تا ۶ برابر سریع تر شده است. ‏ ‏ ‏ ‏ به هم ریختگی کمتر: ‏ نسخه جدید فایرفاکس برای مدیریت ساده‌تر تب ها و پنجره ها ارتقا بصری فوق العاده ای داشته است. حالا شما ابزار های مختلفی را برای استفاده ساده‌تر و مؤثرتر از مرورگر را در طول وبگردی دارید. ‏ ‏ به عنوان نمونه یکی از امکانات موجود برای مدیریت تب ها، حذف صفحاتی است که تکراری باز شده‌اند. اتفاقی که در عمل می‌افتد این است که تعداد تب های شما کاهش قابل توجهی خواهد داشت. ‏ ‏ هر قدر هم که مرورگر سریع باشد، بخش زیادی از سرعت کار وابسته به نحوه کار کردن افراد و سرعت کاربران است. به عنوان مثال در شرایطی که تعداد زیادی تب را باز کرده‌اید و بین آن‌ها سر در گم هستید، اینجا شما هستید که نمی‌توانید سریع کار کنید. ‏ ‏ درون فایرفاکس جدید شما فضایی را برای سایت‌هایی که معمولاً همیشه باز هستند مانند جیمیل، فیس بوک و یا توییتر دارید و بنایراین فرقی نخواهد کرد شما چند صفحه را همزمان باز کرده‌اید، این وب سایت‌ها همیشه جلوی چشم شما هستند و اگر تغییری هم درون آن‌ها رخ دهد شما مطلع خواهید شد. به عنوان مثال، بلافاصله پس از دریافت ایمیل از وجود آن مطلع خواهید شد. ‏ ‏ فایرفاکس در زمان بارگزاری مجدد از تب هایی که فعال هستند شروع می کند، درنتیجه شما سرعت بیشتری را احساس می کنید. آخرین چیزی که تمام کننده معنای نظم بیشتر در فایرفاکس است قرار گرفتن آیتم های مختلف منو در یک دکمه، برای دسترسی ساده‌تر است. ‏ ‏ ‏ ‏ پانوراما: ‏ پانوراما کار خودش را به عنوان یک افزونه شروع کرد و حالا یکی از امکانات اصلی فایرفاکس با هدف ایجاد نظم بیشتر شده است. با این امکان در حین وبگردی به سادگی با کشیدن و رها کردن صفحات در بخش‌های مختلف می‌تواند آن‌ها دسته بندی کنید و در گروه‌های مختلفی قرار دهید. ‏ ‏ پیش از این اگر می خواستید در دسته بندی های مختلف صفحات را باز کنید باید از پنجره های مختلف برای نگهداری تب ها استفاده می کردید. اما با این امکان جدید، می‌توانید ۲۰ تبی را که باز کرده‌اید در گروه‌های مختلفی درون یک پنجره مانند کار، سرگرمی و تحقیقات دسته بندی کنید و در میان آن‌ها سر در گم نشوید. ‏ ‏ ‏ ‏ همگام سازی (Sync): ‏ امکان دیگری که برای این نسخه جدید دیده شده است امکان سینک کپی های متعدد فایرفاکس بر روی پلتفرم‌های مختلف است. ممکن است شما وب سایت یک هتل را طریق کامپیوتر محل کارتان دیده باشید. با این امکان جدید شما روی موبایل اندرویدی تان هم آدرس آن را خواهید داشت. ‏ ‏ نگران امنیت نیز نباشید زیر تمام اطلاعات قبل از انتقال و ورود به شبکه رمز نگاری می شوند. ‏ ‏ ‏ ‏ آن سوی پرده: ‏ امکانات زیادی در فایرفاکس۴ اضافه شده است که بسیاری از آن‌ها در ظاهر دیده نمی‌شوند، پشتیبانی از فرمت WebM برای ویدیوهای با کیفیت اچ دی، پخش تصاویر سه بعدی به وسیله WebGL و پشتیبانی از CSS 3 و همچنین ساپورت مولتی تاچ از این دسته هستند. ‏ ‏ افزایش بسیار زیاد سرعت با Direct2D , Direct3D در ویندوز و Xrender برای لینوکس و OpenGL برای مک هم از امکانات دیگری است که تنها نتیجه آن‌ها را تجربه می کنیم. ‏ ‏ ‏ ‏ ارتقا سطح امنیت: ‏ با استفاده فایرفاکس ۴ از (HSTS (HTTP Strict Transport Security که یک مکانیسم برقراری ارتباط امن بین وب سرور و مرورگر است، امنیت کاربران به شدت بالا رفته است. همچنین با بهره گیری از سرویس CSP یا Content Security Policy، امکان حملات XSS به حداقل خود رسیده است. ‏ ‏ ‏ ‏ من را دنبال نکن: ‏ فایرفاکس دکمه ای به نام Do Not Track را به بخش تنظیمات اش اضافه کرده است. با فعال کردن آن در عمل اتفاق خاصی رخ نمی دهد. مرورگر هنگام باز کردن صفحات وب به سایت ها می گوید شما مایل نیستید توسط شبکه های تبلیغاتی ردیابی شوید. البته آنها مجبور نیستند به نظر شما احترام بگذارند و مفید بودن این گزینه بستگی به این دارد که چنین سایت هایی تا چه حد به نظر کاربرانشان احترام بگذارند. بنابراین تصور نکنید با فعال کردن این گزینه چیزی به امنیت شما اضافه میشود. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏HTML5 : ‏ این مرورگر به صورت نسبتا کاملی از HTML5 پشتیبانی می‌کند، این بدان معنا است که با آخرین تغییرات وب منطبق خواهد بود. این خودش یک دنیای بزرگ است. ‏ ‏ ‏ ‏ پشتبیانی از پلتفرم‌های مختلف: ‏ برخلاف IE9 که تنها بر روی ویندوز ویستا و ویندوز ۷ قابل استفاه است، آخرین نسخه فایرفاکس با پلت فرم‌های مختلف منطبق است و تفاوتی نمی‌کند که سیستم عاملتان ویندوز، مک یا لینوکس است، با تمامی آن‌ها می‌توانید از قدرت فایرفاکس لذت ببرید. ‏ ‏ ‏ ‏ ارتباط نزدیک با نظر مخاطب: ‏ در انتها یکی از مهمترین برتری‌های فایرفاکس به عنوان یک نرم‌افزار متن باز یعنی مطابقت آن با نظر کاربران و برطرف کردن نیازهای آن‌ها است. این در حالی که نرم‌افزار های انحصاری مانند IE9 بر اساس نیازسنجی ماکروسافت و سفارش کار به توسعه دهندگان برنامه به روز می‌شوند اما به گفته ی آقای نایتینگل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از کد این برنامه بر اساس مشارکت افراد مختلف به وجود آمده است. ‏ ‏ با توجه به امکانات بالا اشتیاق کاربران و طرفداران فایرفاکس برای داشتن نسخه جدید بیشتر هم شده است. پس وقت را از دست ندهید. فایرفاکس ۴ داغ و تازه از راه رسیده. دانلود اش کنید برای: ‏ ‏ ویندوز مک لینوکس ‏ توضیح: برخی خواننده ها پرسیده اند چرا هنگام انتشار این مطلب در نارنجی در سایت رسمی موزیلا، فایرفاکس ۴ برای دانلود قرار نداشته است. لینک های دانلود ارایه شده شامل نسخه نهایی ۴ هستند. امروز ۲ فروردین فایرفاکس ۴ به صورت رسمی در سایت ارایه میشود. اما نسخه نهایی مدتی است که آماده شده و از حدود دو روز پیش روی سرورهای موزیلا قابل دانلود بوده است. بنابراین شما نسخه نهایی را دانلود می کنید.

تبریک عید مایکروسافت!!

اگر یادتون باشه سال گذشته موتور جستجوی بینگ با گذاشتن تصویری از سی و سه پل نوروز رو به فارسی زبانان تبریک گفته بود !

امسال هم مایکروسافت این حرکت قشنگ رو با قرار دادن تصویری از پل خواجو تکرار کرده :

http://themani.me/wp-content/uploads/2011/03/Bing-Nowruz.jpg

در توضیحات مختلفی که روی عکس قرار داده میشه متون زیر آمده :

√ خانه هایتان را تمیز کنید ، بروید لباس های جدید بخرید و به بستگان خود هدیه دهید

√ این پل قدیمی به عنوان یکی از شگفتی های اصفهان شناخته میشود

√ میلیون ها نفر در این کشور و دیگر نقاط دنیا امروز آغاز جدیدی را برای خود رقم میزنند

√ نه تنها این شهر یکی از مناطق مهم صنعتی است بلکه به عنوان نماد شاهکارهای معماری نیز شناخته میشود

منبع »themani.me