وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

چرا نمی‌توانید برنامه‌ریزی کنید؟


چرا نمی‌توانید برنامه‌ریزی کنید؟

تا به حال چند بار برای خودتان برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ چند بار کاری را شروع کرده، اما به اتمام نرسانده‌اید؟ چند بار تصمیم گرفته‌اید که یادگیری زبان انگلیسی، کلاس موسیقی و ورزش و... را به طور جدی شروع کنید، اما بعد از مدتی بی‌تفاوت شده‌اید و آنها را رها کرده‌اید؟!
اگر شما هم از این دسته افراد هستید، بهتر است به جای برنامه‌ریزی، بنشینید و فکر کنید که چرا برنامه‌هایتان عملی نمی‌شود؟ این که هر روز قصد انجام کار بزرگی را دارید یا هر روز یک ایده و فکر جدید دارید، برای شما امتیازی محسوب نمی‌شود؛ مهم این است که دست به کار شوید و ایده‌هایتان را عملی کنید. مطالعه نکات و اصول زیر به شما در عملی کردن برنامه‌هایتان یاری خواهد کرد:
 
مهم‌ترین اصل روشن بودن هدف است. دلیل این که چرا بعضی از مردم در انجام کارهایشان موفقند، این است که هدف‌ها و برنامه‌های کاملا روشنی دارند و از آنها فاصله نمی‌گیرند. در واقع هر چه برایتان روشن‌تر باشد که چه می‌خواهید، موفقیت بیشتری نصیبتان می‌شود.

 
افکار و برنامه‌هایتان را روی کاغذ بیاوری.. انسان‌های موفق قبل از این که دست به اقدامی بزنند، روی کاغذ فکر می‌کنند. باید زمانی را برای نوشتن برنامه موفقیت و اهدافتان روی کاغذ اختصاص دهید. فقط 3 درصد از افراد این کار را می‌کنند. این که آنها موفق می‌شوند اتفاقی نیست، بلکه با طراحی به آن می‌رسند. وقتی اهدافتان را می‌نویسید، آن را شفاف و قابل لمس می‌کنید، با این کار چیزی خلق می‌کنید که قابل لمس و دیدن است. به بیانی دیگر، هدفی که روی کاغذ نیامده، فقط یک آرزو یا رویاست و هیچ انرژی‌ای در پشت آن نیست.

 
برای اهداف و برنامه‌هایتان مهلت تعیین کنید. برای یک هدف یا تصمیم بدون مهلت مشخص هیچ فوریتی وجود ندارد. شما مجبورید برای به انجام رسانیدن اهدافتان در یک چارچوب زمانی مطمئن دست به یک تلاش فکری بزنید. بدون داشتن یک چارچوب زمانی شما هدفی ندارید، بلکه فقط آرزو خواهید داشت.
 
چند کار را با هم شروع نکنید. ممکن است شما بعد از خواندن یک کتاب یا مقاله و دیدن یک فیلم، انرژی زیادی برای برنامه‌ریزی داشته باشید، اما توجه کنید که گنجاندن کارهای متعدد و سنگین خارج از توان‌تان، خصوصا برای شروع کار، شما را دچار سرخوردگی خواهد کرد.

 
زنجیرها را پاره کنید. عادت‌ها و بهانه‌ها زنجیرهایی هستند که مانع عملی شدن برنامه‌هایتان می‌شوند.

 
اگر شما به تنبلی عادت کرده‌اید، بیماری خاصی ندارید،‌ فقط یک الگوی ذهنی را مرتبا تکرار می‌کنید. برای برطرف کردن عادت کافی است این الگو را به هم بزنید و افکارتان را عوض کنید. شما همیشه می‌توانید برای تاخیرها بهانه‌ای بیاورید. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. کلید شروع کار،‌ در حرکت امروز است.
 
منبع:jamejamonline.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد