وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

درخت بی بر


آن قـصـه شـنـیـدیـد کـه در بــاغ، یـکـی روزاز جــور تــبـر، زار بـــنــالــیــد ســپــیــدار
کـز من دگـر بـیخ و بـنی ماند و نه شـاخـیاز تــیـشــه هــیـزم شــکــن و اره نــجــار
این بـا کـه تـوان گـفـت کـه در عـین بـلندیدســت قــدرم کــرد بــنـاگــاه نـگـونـســار
گفتش تـبـر آهسته که جرم تو همین بـسکاین موسم حـاصل بـود و نیسـت تـرا بـار
تــا شــام نـیـفـتــاد صــدای تــبــر از گـوششد تـوده در آن بـاغ، سحـر هیمه بـسیار
دهقان چـو تـنور خود ازین هیمه بـرافروختبـگریست سـپـیدار و چـنین گفت دگر بـار
آوخ کـه شــدم هـیـزم و آتــشــگـر گـیـتــیانـدام مـرا سـوخـت چـنـیـن ز آتـش ادبـار
هـر شـاخـه ام افـتــاد در آخــر بــه تــنـوریزین جامه نه یک پود بجا ماند و نه یک تار
چون ریشه من کنده شد از باغ و بخشکیددر صـفـحـه ایـام، نـه گـل بـاد و نـه گـلـزار
از سـوخـتــن خـویـش هـمـی زارم و گـریـمآن را کـه بـسـوزند، چـو من گـریه کـند زار
کــو دولــت و فــیــروزی و آســایــش و آرامکـو دعــوی دیـروزی و آن پــایـه و مـقــدار
خـندید بـرو شـعـلـه کـه از دسـت کـه نالینـاچـیـزی تـو کـرد بـدیـنـگـونـه تـو را خـوار
آن شـاخ کـه سـر بـر کـشـد و مـیـوه نـیـاردفرجـام بـجـز سـوخـتـنش نیسـت سـزاوار
جـز دانـش و حـکـمـت نـبـود مـیـوه انـسـانای مـیـوه فـروش هـنـر، ایـن دکـه و بــازار
از گـفــتــه نـاکـرده بــیـهـوده چــه حــاصــلکردار نکو کن، که نه سـودیسـت ز گفتـار
آسـان گـذرد گـر شـب و روز و مه و سـالتروز عــمـل و مــزد، بــود کــار تــو دشــوار
از روز نـخـسـتـیـن اگـرت سـنـگ گـران بـوددور فـلکـت پـسـت نمیکـرد و سـبـکـسـار
امـروز، سـرافـرازی دی را هـنـری نـیـســتمـیبـاید از امـسـال سـخـن راند، نه از پـار
نظرات 15 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:12 ب.ظ

سلام
ممنون از مطالب خوبتون دیر به دیر سر میزنم ولی همشونو میخونم
الان هم که اومدم خواستم بگم آقای کرمی حالا شما هی انکار کنید ولی یه جورایی مشخصه که شما همون مجری و گوینده محبوب رادیو وتلویزیون هستید!

ارمغان جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ب.ظ

با سلام
ممنون بابت این پست از وبلاگتتون، این شعر سروده کدوم شاعره؟!!به هر حال زیبا بود مرسی

از شما ممنون که وقت گذاشتین شاعر اینم ادرس دقیق شعر پروین اعتصامی » دیوان اشعار » مثنویات، تمثیلات و مقطعات» درخت بی بر

محمد شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ب.ظ

مثل همیشه بسیار دقیق و ایهام آلود!

زهرا جان فدا شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:52 ب.ظ

زیبا بود.مرسی. دوستان لطفا برای مطالب نظر بزارید.مگه نه آقای کرمی؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 ب.ظ

من چیزی از شعر های پروین نمی فهمم

میم محنت سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:35 ب.ظ

سلام. مطلب در مورد خیانت اقایان را نگذاشتید چرا؟
من منتظرم و شاید بهتر بود به جای این شعر به حجاب عاشورایی می پرداختید که یکی از دغدغه های من است.

چشم حتما -به زودی این کارو انجام میدم

منتقدبزررررگ جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:07 ب.ظ

ایییییییی،،ازشمابعیده انقدر رسمی باشین...... ‎داداش احسان چون پرسپولیسی هستین هوادارتم..راستی داداشتون الأن اول دبیرستانه دیگه؟؟؟؟‎ارکلمه های(نیز،برای،حتمأ،درعصرع وخت)استفاده نکنین....‎‏+دوست دارم.البته برادرانه یا باباهانه.

امیرعلی شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:43 ب.ظ http://www.amirali-sms.blogfa.com

دست شمادرد نکنه چرازحمت کشیدی ما که راضی نبودیم دست شمابی بلا ایشاا...بری کربلا..(منتقدبزرگ شیطون)گفت اینوبنویسم.ولی خدایش خوب بود.مرسی.

عاشق لحظه ها شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:51 ب.ظ http://www.parvandah12345.blogfa.com

منتقدبزرررگ خیلی شیطونی ها....خوش بحالت....از کامنت هات معلومه آدم شوخ و جذابی هستی.به آقای کرمی خسته نباشیدمیگم.

کلاس انتظار شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:02 ب.ظ http://www.cheraghemakhfi.blogfa.com

منقدبزرررگ سایت رو معرفی کرد دستش درد نکنه دسته شمام بخاطرمطالب جالبتون درنکنه....خودمونیم منتقدبزررگ حال و هوای وب سایت رو عوض کرده.بای تاهای.

منتقدبزرررگ... شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:43 ب.ظ

رفتم حموم اینورو نیگاه کردم دیدم لیف نیست اونورو نیگاه کردم دیدم لیف هس...حالا تو حموم لیف بود یا نبود؟؟؟؟؟؟14+‏‎.‎

دایی احمد شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:51 ب.ظ

mamnon az montaghedh bozorg b khatere moarafey sayt shom.in bache cheghad ba namake hame ro sare kar gozashte shytoo.
az mataleb derakhte be bar mamnon ziba bod.shoma chan vaght yek bar ap mikone.?

دختران بد زرین دشت شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:39 ب.ظ http://www.datzarin.blogfa.com

ازمنتقدممنونم چقدر سوالای بی جواب داره این بچه...آقا احسان لطفأراجبه خیانت آ قایونم مطلب بگذارید.متشکرم ازشمامجری توانمند.

جواد شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:46 ب.ظ http://www.maykl.blogfa.com

ازمنتقدشیطونم تشکربخاطرمعرفی سایت..عجب بچه ی باحالیه.
احسان جان مطلب طنزبیشتربذار.بای

لحظه های کاغذی(فرزانه) یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:19 ب.ظ http://www.kavir-f.blogfa.com

سلام تازه با وبتون آشنا شدم
از برخی مطالبش خوشم اومد
خوشحال میشم سری به وبم بزنین
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد