وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

وبلاگ شخصی احسان کرمی

من هرگز نمی نالم! قرنها نالیدن بس است... می خواهم فریاد بزنم اگر نتوانستم سکوت می کنم.....خاموش مردن بهتر از نالیدن است

اثر« انگشت »مال کیست ؟!

حرکت شرم اور بازیکن پرسپولیس



جدا از همه شعارهای اخلاقی ، دور از هرگونه نصیحت ارزشی و پندهای انسانی ؛ من ، به عنوان یک نفر از همین جمعیتی که این روزها سرشماری می شوند ، در خودم ، از خودم و از این تصویر ننگ آوری که ستاره های پرسپولیس در هنگام شادی بعد از گل خلق کردند ، خجالت می کشم . شرم می کنم !

شاید برای همه آنهایی که بیرون از گود ، فوتبال را تفننی دنبال می کنند و از هر چه نگاه و شعار اخلاقی خسته و عاصی هستند این فیلم چند ثانیه ای به اندازه صدها کامنت و لایک در صفحه های اجتماعی شان ارزش داشته باشد اما برای همه آنهایی که تعصب و ارزشی برای حوزه فوتبال قائل هستند و آبروی این ستاره ها و مربیان و مدیران را حتی به میزان اندکی آبروی خود می دانند وقوع چنین اتفاقی و بازتاب گسترده آن بدون تردید ننگ آور است !

شوخی های زشت دوران مدرسه و سربازی و پادگان و کوچه و خیابان یکی دو تا نیست ! آنها که با وجدان خود صادق هستند نفس ماجرا را غیرمنصفانه زیر سئوال نخواهند برد اما همه خجالت من و تو و ما و شما و نه آنها از این است که ایشان ، ملت و تماشاگر و هوادار و دوربین های تلویزیونی را به هیچ خود پنداشته اند ! نادیده گرفته اند و تسویه حساب های شخصی خود را علنی و بدون سانسور در ملاعام اجرا کرده اند !

روزگاری اگر مجتبی محرمی دست به چنین رفتاری زد ، ادعای فرهنگی آموزشی جامعه ما به میزان امروز نبود و نسل محرمی و مربیان او مانند علی پروین در حوزه فنی و غیرفنی در مقایسه با شرایط فعلی آگاه و علامه نبودند !

برای اینکه در این سقوط ، ستاره های فوتبال تنها نباشند نمونه ای هم از خودمان که تماشاگر این فوتبال هستیم عنوان کنیم :

به یاد بیاوریم در ورزشگاههای ما و در مسابقات پرتماشاگر عادت شده که هر گاه تیمی یک فرصت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کرد و البته به گل تبدیل نشد ، هواداران تیم حریف از جا بر میخیزند و با گفتن یک کلمه سه حرفی به صورت هماهنگ و یکصدا پاسخ انتقام گونه ای به آه و حسرت هواداران تیم مقابل می دهند !!

این کلمه سه حرفی را همه آنهایی که در ورزشگاه حضور دارند می گویند و می شنوند و استادیوم رفته هایی که پای تلویزیون نشسته اند هم احساس می کنند و اگر آن تنظیم کننده محترم صدای ورزشگاه آزادی در اتاقک تلویزیونی شبکه 3 صدا را در این هنگام کم نکند به مانند این شادی خجالت آور همه دنیا می فهمند که ما اخلاق را هر لحظه دریبل می زنیم و شعار می دهیم !

تکمله : در مملکتی که دانشجویانش فقط به دلیل مسائل غیرفوتبالی « ستاره دار » می شوند و از ادامه تحصیل محروم ، این ستاره ها با چهار خط قانون من درآوردی منشور اخلاقی هفته به هفته پروژه های منشوری تازه و جدید و 2011 پرده برداری می کنند ، عجب تناقض خجالت آوری !


منبع:سایت گل

نویسنده:محمدنوری فر

نظرات 4 + ارسال نظر
مریم جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:46 ق.ظ http://jononearghavani.blogfa.com

در روزگاری که انسان ناسک منحط ترین اندیشه است و منش ها حاصل از عقده و هدف ها خالی از شعور نمی توان انتظاری از ادب تن دادگان این مرداب داشت.
به امید ذره ای معرفت و ادب......

زهرا جان فدا جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:19 ب.ظ

چی بگم؟؟؟

happy moon سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:09 ب.ظ http://www.secret8.blogfa.com

khili avaz shodin! chera?v
dirooz o chand rooz pish radio 7 o didam in heso kardam, doroste?v

Happy moon پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.blogfa.com

yani vaghti didam emrooz radio 7 o bavaram nemishod ...chera nemidooonam faghat foran omadam ke tashkor konam, mamnoooooooooon
omidvaram hamishe behtar az har rooz bashid!v

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد